Dag: 14: Laguna - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Dimphy - WaarBenJij.nu Dag: 14: Laguna - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag: 14: Laguna

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

24 Augustus 2016 | Spanje, Baamonde

Hallo allemaal,
Zowaar wifi. Dus weer even een berichtje. De nacht zonder bedwantsen doorgebracht. Vanochtend was onweer in de verre dus even afgewacht. Mssr toen het onweer niet doorzette weer vertrokken. Vandaag minder heet want het bleef bewolkt. Ongeveer 14 km zonder stijgingen weer, langs oude kapel en door mooie bossen. Helaas begon het rond half twaalf toch te regenen en niet te weinig ook. In de verte donderde het weer maar gelukkig niet in onweer terecht gekomen. Na een uur in herberg meter leuke tuin maar ja, de regen. In de loop van de middag klaarde het op en werd het xinnih. Nu weer donder in de verte, regen en drukkend heet. Daar lijken de Spanjaarden geen last van te hebben. Zonet gegeten in restaurant/bar bij herberg en ik moest weer in de keuken in de pannen aanwijzen wat ik wilde eeten.
Gisteren heb ik nog een indrukwekkend gesprek gehad met een Duits meisje. Ik ben haar al vaker tegengekomen en ik had gezien dat ze een T-shirt droeg met daarop een foto van haar zelf en een jongen en de tekdst'Soendelauf'. Toen ik gisteren onderweg pauzeerde kwam ze weer voorbij en kwam even bij me zitten. Ik heb tien gevraagd waarvoor ze een 'Spendelauf' houdt. Het was voor een kinder-jeugdhospice in Berlijn en de jongen was haar broer die in dat hospice overleden is. Dus we hadden wel een onderwerp met haar ervaringen en mijn vrijwilligerswerk. Onverwacht een bijzondere gesprek en natuurlijk heb ik gesponsord.
Morgen ongeveer 14km naar weer een kleine herberg.
Tot zover weer en tot de volgende keer! Veel groetjes, Dimphy

  • 25 Augustus 2016 - 11:37

    Mieke Jonkman:

    Hoi Dimphy, relaxte alstanden heb je nu. Wel fijn en zeker als het regent. Wel speciaal dat Duitse meisje, sta je weer met twee benen in de werkelijkheid. Loopt je tocht niet bijna op het eind? Wij zijn nu in afwachting van de thuiskomst van Jeske met dochter Doress. Heel bijzonder om dat van dichtbij mee te maken. Groetjes, ook hier heel warm weer, Fridus en Mieke.

  • 25 Augustus 2016 - 11:48

    Frans:

    Zo'n verhalen grijpen je wel aan. Altijd boeiend als mensen zich zo open uiten. Dit zijn ontmoetingen die je bij blijven. Hartelijke groeten en het gaat al aardig in de richting van SdeC. Ultreya!


  • 28 Augustus 2016 - 17:04

    Truus Janse:

    Hoi Dimphy ,
    Fijne afstanden inderdaad, dat ben ik met een vorige reaktie aan jou en uit eigen ervaringen helemaal mee eens . Ik ben verbaasd dat er naar ik begrijp nog zoveel mensen ook op deze route onderweg zijn.
    Wonderlijk dat je toch altijd mensen ontmoet met wie je een bijzondere klik hebt.
    Ga zo door hè en buen camino en ik ben benieuwd naar je verhalen over deze tocht .
    Een lieve groet van Rinse en mij ,Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Baamonde

Camino del Norte

Mijn vijfde Camino

Recente Reisverslagen:

01 September 2016

Botafumeiro

01 September 2016

Santiago de Compostela

01 September 2016

Santiago de Compostela

29 Augustus 2016

Dag 19: Santiago de Compostela

28 Augustus 2016

Dag 18: Pedrouzo
Dimphy

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5957

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camino del Norte

Landen bezocht: