Dag 9: Vilanova de Lourenza - Reisverslag uit Navia, Spanje van Dimphy - WaarBenJij.nu Dag 9: Vilanova de Lourenza - Reisverslag uit Navia, Spanje van Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag 9: Vilanova de Lourenza

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

19 Augustus 2016 | Spanje, Navia

Hallo allemaal,
Eindelijk weer wifi, hoewel het veel geduld vraagt voordat ik daadwerkelijk kan gaan typen.
Vandaag aangekomen in Vilanova de Lourenza. Ik heb 21 km gelopen met veel stijging vooral. Toen ik aankwam was ik dan ook aardig moe
Gelukkig het laatste bed in de herberg.
Eigenlijk wilde ik 16 km lopen maar die herberg lag erg afgelegen net als gisteren. Maar ik was er al rond half twee dus toch maar verder gegaan.
De herberg in Tapia de Casariego waar ik eergisteren was, lag fantastisch aan zee. Heel mooi en de volgende ochtend een mooie zonsopgang. Daarom wilde ik graag naar deze herberg die echter als herberg niet veel soeps was. Maar wel heerlijk geslapen, geen bedwantsen dus wat wil je nog meer!
Onderweg wordt mij vaak' buen camino' toegewenst. Gisteren is zelfs een oudere man een heel stuk met me meegelopen omdat de bewegwijzering niet duidelijk was. Hij sprak alleen Spaans en ik niet, dus hij liep zwijgend achteij. Eerst dacht ik nog dat hij toevallig dezelfde kant op moest, maar toen er weer een pijl kwam, wees hij die aan en draaide om. Het ging om een lange asfaltweg met redelijk wat verkeer maar helaas geen pijlen dus.
Op een ander onduidelijk punt riep een man vanuit zijn huis enwees Hoe ik moest lopen en bleef me nakijken tot ik niet meer verkeerd kon lopen. Dat zijn leuke ervaringen.
Vandaag redelijk wat regen gehad maar nu ziet het er weer goed uit.
lk ben nu in Galicië en dat betekent dat de schelpen nu anders moeten worden begrepen. In Asturie volg je de dichte achterkant. Hier juist de stralen.
Morgen komt er weer een redelijke stijging. Zoals het plan wwas loop ik naar Mondonedo. Maar omdat ik door vandaag verder gekomen ben dan gepland wordt dat qua kilometers een rustdag: een kleine 10 km.
Hopelijk heb ik weer snel wifi voor een volgend bericht.
Heel veel groetjes en tot de volgende keer, Dimphy


  • 19 Augustus 2016 - 19:47

    Frans:

    Gelukkig ben je weer on line. Wij denken te snel dat overal Wi-Fi is maar de praktijk is soms heel anders. Leuk dat je zo'n aardige mensen ontmoet. Geniet er maar van. Tot het volgende bericht en ook vanuit Nederland: Buen Camino. Marretje en Frans.

  • 19 Augustus 2016 - 20:51

    Els:

    "Heerlijk geslapen en geen bedwansen, dus wat wil je nog meer?"> Wel leuk om zo te lezen, want: je krijgt veéééél meer op de Camino, dat blijkt maar weer vanuit de rest van je beschrijving. Toch?

    Nu de stralen van de schelp achterna?!dat belooft vast veel goeds! Dus: toi, toi, met het vervolg!
    Groetjes! Els.


  • 20 Augustus 2016 - 12:11

    Toos:

    Hoi Dimphy,

    Wat lijkt het goed te gaan. Met al jouw ervaring is deze tocht een eitje voor je. Geniet vooral van al het moois wat je tegenkomt.
    Wij gaan morgen voor een week fietsen langs de Bodensee. Maar vandaar kan ik je gelukkig ook volgen.
    Wat fijn dat er wifi bestaat, als er tenminste wifi is.

    Groetjes, Toos en Sjra.

  • 20 Augustus 2016 - 17:13

    Bernadette :

    Hoi Dimphy,

    Fijn te lezen, dat alles goed gaat. weer een bed zonder bedwantsen!! Veel leuke ontmoetingen en mooie uitzichten. Geniet er maar volop van. Succes met de volgende kilometers!
    Groetjes, ook van Jan, Bernadette.

  • 20 Augustus 2016 - 18:09

    Marjan:

    Hallo Dimphy,

    Wederom gezellig verhaal. Ik zie met belangstelling jouw verslagen tegemoet. Geneit er nog van.

  • 21 Augustus 2016 - 09:17

    Mieke Jonkman:

    Ha Dimphy,

    Ik heb een heel stuk gemist zie ik, maar jij wandelt rustig verder..... En het gaat je weer goed af, jij als ervaren loper en bedwanserherkenner. Is het wat rustiger op deze Camina? Kun je extra van de omgeving genieten, mits het geen doorgaande weg is!
    Wij zijn al een week in Frankrijk aan het klussen bij Jeske. We wachten in spanning op de komst van de baby, kan nu elke dag gebeuren.
    Geniet van je tocht, groetjes,

    Fridus en Mieke

  • 21 Augustus 2016 - 11:37

    Truus Janse:

    Hoi Dymphy ,
    Opeens moest ik aan jou denken en omdat ik ws niet op de lijst sta had ik nog niks over je gelezen .
    Maar gelukkig nu weer wel. Fijn dat het weer goed bevalt zó onderweg zijn . Ik mis het nog steeds, het leven slibt zó gauw weer vol met allerlei dingen en afspraken die ik trouwens zelf maak !!
    Dus geniet van deze heerlijke periode met natuur ,camino vrienden , de eenvoud nu je kent de hele riedel wel . Ben erg benieuwd hoe deze route jou bevalt , zit er nl over te denken volgend jaar mogelijk die route te doen . Al hoewel Frankrijk mij ook heel goed bevallen is .Ik wens je naast de inspanning heel veel ontspanning en dompel je lekker onder in deze camino periode .
    Ik blijf je nu volgen . Lieve groet , Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Navia

Camino del Norte

Mijn vijfde Camino

Recente Reisverslagen:

01 September 2016

Botafumeiro

01 September 2016

Santiago de Compostela

01 September 2016

Santiago de Compostela

29 Augustus 2016

Dag 19: Santiago de Compostela

28 Augustus 2016

Dag 18: Pedrouzo
Dimphy

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5969

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camino del Norte

Landen bezocht: