Dag 13: Baamonde - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Dimphy - WaarBenJij.nu Dag 13: Baamonde - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag 13: Baamonde

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

23 Augustus 2016 | Spanje, Baamonde

Hallo allemaal,
Alweer twee dagen verder.
In Gontán heb ik ' s avonds met een groep gegeten. In veel bars wordt een 'menu del dia' aangeboden e vaak is het een hele toer aan die buitenlanders uit te leggen welke keuzes er zijn. Soms is er een Engelse menukaart maar meestal niet. Hier hadden ze dat heel praktisch opgelost: we moesten mee de keuken in. Daar stonden twee verschillende voorgerechten en een grote pan soep. Wijs maar aan wat je wilt. Hetzelfde voor het hoofdgerecht: drie pannen met vleesgerechten, wijs maar aan. Toen ging de koelkast open en konden we een toetje aanwijzen. Heel praktisch en erg grappig. Gisteren 20 km gelopen naar Vilalba. ' Morgens bedacht ik dat het misschien slim zou zijn om een bed in de privé herberg te reserveren. De openbare herberg lag 2 km buiten de plaats. Dat bleek een goede actie. De prive herberg was nog net niet volgeboekt en bleek modern en schoon. Na gebruikelijke was en dutje samen met drie anderen gegeten. De tocht was die dag trouwens erg mooi. Het landschap is lieflijk en groen. Kleine dorpjes. Geen stijgingen, lekker gelopen.
Vandaag 20 km naar Baamonde. Ook weer zonder stijgingen en ' ochtends lekker fris. In de loop van de dag wordt het veel warmer. Gisteren was het rond 17 uur 36 graden. Gelukkig ben ik dan al lang gearriveerd.
Vandaag in de herberg hektiek: er werden bedwantsen gesignaleerd. De bedden staan erg dicht bij elkaar. Ook ik vond een beestjevop mijn matras, volgens anderen een bedwants, ik weet het niet zeker. Maar ik had hier geen zin. Helaas bleel het enige pension in het dorp al vol, maar er bleek nog een ander huis achterin de tuin te staan dat bij de herberg hoort. De bedden staan daar erg ver van elkaar en zien er beter uit. En nu maar hopen dat het goed gaat. Een jonge Duitser is vertrokken, verder is iedereen gebleven ook degenen in die grote slaapzaal
Ook vandaag vond ik een fijne wandeldag.
Gisteren werd ik door een behoorlijk oude man aangesproken. Hij was leraar Engels geweest en wilde graag een praatje maken.
Zo, jullie zijn weer op de hoogte. De komende twee dagen heb ik twee kleine privé herbergen gereserveerd waarover ik goede verhalen heb gehoord. Er zou ook in beide herbergen gekookt worden en dat heb ik op deze camino nog niet gehad. Dat is altijd het leukste. De afstanden zijn daardoor de komende dagen steeds rond de 15 km maar gelukkig heb ik daar de tijd voor. Of ik dan wifi zal hebben is afwachten. Tot de volgende keer! Veel groetjes, Dimphy






  • 23 Augustus 2016 - 19:32

    Frans:

    Mooie tochten. Wel heel prettig om op vlakke paden te kunnen lopen. Maar ja, de vergezichten in de bergen zijn dikwijls erg mooi. Die zullen ongetwijfeld nog wel komen. Mooi het bijgevoegde kaartje. Dat kun je gemakkelijk uitvergroten en dan is je tocht op de kaart nog beter te volgen. Hartelijke groet, Marretje-Frans.

  • 23 Augustus 2016 - 20:37

    Jos:

    Het gaat wel soepel, is het niet, Dimphy?
    Een beetje angst voor beestjes maar verder zijn het allemaal goede berichten.
    Leuke foto's ook van de mooie uitzichten en zonsopkomst.
    Het blijft deze week in ieder geval goed weer ..... zowel bij jou als bij ons.
    Geniet ervan! Gelukkig niet te grote tochten, dan ben je voor de grootste hitte binnen!
    Succes hoor!! / Jos

  • 23 Augustus 2016 - 22:31

    Bernadette:

    Hoi Dimphy,
    Wat heerlijk om zo'n enthousiaste verslagen te lezen! Ik merk dat je volop geniet, behalve dan van die vervelende bedwantsen!!!! Je begint ook een ervaren Camino-wandelaarster te worden!!! Wij wensen je veel wandelgenot, weinig tot geen bedwantsen en verder leuke ontmoetingen. Heel veel succes en tot je volgende verslag.
    Veel groetjes van ons, Bernadette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Baamonde

Camino del Norte

Mijn vijfde Camino

Recente Reisverslagen:

01 September 2016

Botafumeiro

01 September 2016

Santiago de Compostela

01 September 2016

Santiago de Compostela

29 Augustus 2016

Dag 19: Santiago de Compostela

28 Augustus 2016

Dag 18: Pedrouzo
Dimphy

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5971

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camino del Norte

Landen bezocht: