Dag 5: Luarca - Reisverslag uit Pesse, Indonesië van Dimphy - WaarBenJij.nu Dag 5: Luarca - Reisverslag uit Pesse, Indonesië van Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag 5: Luarca

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

15 Augustus 2016 | Indonesië, Pesse

Hallo allemaal,
Vandaag ben ik aangekomen in Luarca, een sfeervol havenstadje en het is feest! Het is Maria Hemelvaart en dat wordt hier uitbundig gevierd. Vandaag is iedereen vrij. We waren al twee dagen geleden in de herberg gewaarschuwd dat het dit feestweekend erg moeilijk zou zijn een slaapplaats te vinden. Daarom heb ik toen meteen voor gisteren en vandaag gereserveerd. Zeker vandaag hier in Luarca vinden velen geen bed meer, heb ik gehoord.
Wat heb ik ondertussen allemaal beleefd. Zo stil en soms eenzaam vorig jaar de Camino Sanabrès was, zo druk is het nu hier op de Norte. Dat is veel gezelliger maar betekent ook dat ik meer moet plannen en eventueel reserveren. Ik ben al veel mensen tegengekomen. Het vaakst een jong Duits stelletje dat ook in dot pension zit. Morgen zullen ze 30 km lopen (de volgende herberg na 15 km blijkt gesloten) dus zullen we elkaar uit het oog verliezen, want 30 km ga ik echt niet doen.
Ik vind deze camino tot nu toe best pittig (of komt het toch omdat ik weer een nieuw decennium ben ingegaan? )
Dag 2 heb ik met een omweg naar mijn tweede herberg in Muros de Nalon gelopen. Die omweg heeft zowat iedereen gemaakt want de bewegwijzering was niet duidelijk. Daardoor hebben we een langgerekte plaats door gelopen voordat we weer op de camino kwamen. In de herberg ontmoette ik een Zwitser die op de fiets vanaf Montpellier onderweg is en met hem heb ik gezellig gegeten. Hij hield de dag daarna een rustdag en gisteren haalde hij me weer in. Dag 3 heb ik samen met het Duitse stelletje een omweg gemaakt via het havenstadje Cudillero. Maar daardoor werd de dag behoorlijk pittig; een forse stijging vanuit Cudillero om weer op de Camino te komen en vervolgens ook nog veel stijgen en dalen en weer stijgen. En helaas: in die herberg hebben de bedwantsen mij weer gevonden. Ik was er al op bedacht, de herberg was in een oude school en heb bed heel goed gecontroleerd. Niemand heeft last gehad
Ik ben gewoon te lekker maar het is wel erg vervelend. Vanwege de drukte dit weekend hadden we met vijven een privé herberg gereserveerd voor gisteren. Uiteindelijk kregen we de bedden aangeboden in de garage.. het was wel grappig maar we vonden het ook wel erg vreemd. De reden die gegeven werd was dat de herberg vol was maar dat wasbij het reserveren niet grzegf. We hebben er maar om gelachen we hadden in ieder geval een bed. Dat was dus gisteren en de tocht was 24 km over asfalt. Het was nevelig dus de beloofde vergezichten niet te zien. Bovht na bocht ging het pmhoog. Vandaag was een leuk tocht van 15 km. door bos em over landweggetjes en niet al teveel stijgingen.
Beste allemaal, ik typ dit op mijn mobiel dus vergeef me de fouten. Ook ben ik al een paar keer uit het programma gegooid, gelukkig was de tekst niet weg. Mijn verhaal is zeker niet compleet maar ik stop er toch wel mee. Ik heb al veel leuke reacties gehad dat is zó leuk! Bedankt daarvoor! Zodra ik weer goede wifi heb, laat me weer horen. Tot de volgende keer! Dimphy

  • 15 Augustus 2016 - 18:56

    Frans:

    Dat is ook de charme van de Camino, dat je steeds met onverwachte dingen wordt geconfronteerd. Alles bij elkaar blijf je opgewekt, ondanks die bed wantsen. Er schijnt een goed middel te zijn tegen de gevolgen van die beten. Hopelijk heb je er weinig last van. Tot morgen Dimphy en weer alle goeds. Marretje/Frans.

  • 15 Augustus 2016 - 19:21

    Vincent En Jeannette:

    Dag Dimphy,

    Een mooie Camino toegewenst, fijn dat we weer mee mogen genieten!
    Wat betreft de bedwantsen... Verkeerde parfum...?

    Groeten Vincent en Jeannette

  • 15 Augustus 2016 - 20:31

    Jos:

    Leuk.... Ik lees hier toch weer meer dan de kleine berichten via What's App. Meer belevenissen met medepelgrims. Mooi! En de tocht langs de kust lijkt me ook wel erg mooi. Veel enthousiasme weer ondanks de bedwantsen! Sterkte, succes en geniet van de mooie kanten van de Camino!! / Jos

  • 20 Augustus 2016 - 18:02

    Marjan:

    Hoi Dimphy,
    Wederom leuk om jouw verslag te lezen. Geniet ervan. Wens je veel succes.

    Marjan

  • 20 Augustus 2016 - 18:03

    Marjan:

    Hoi Dimphy,
    Wederom leuk om jouw verslag te lezen. Geniet ervan. Wens je veel succes.

    Marjan

  • 22 Augustus 2016 - 21:42

    Bea:

    Hoi Dimphy

    Geniet ervan en heel succes

    Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pesse

Camino del Norte

Mijn vijfde Camino

Recente Reisverslagen:

01 September 2016

Botafumeiro

01 September 2016

Santiago de Compostela

01 September 2016

Santiago de Compostela

29 Augustus 2016

Dag 19: Santiago de Compostela

28 Augustus 2016

Dag 18: Pedrouzo
Dimphy

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 5968

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camino del Norte

Landen bezocht: